Week 1: Uitje naar koffieplantage - Reisverslag uit Salatiga, Indonesië van Bart Toirkens - WaarBenJij.nu Week 1: Uitje naar koffieplantage - Reisverslag uit Salatiga, Indonesië van Bart Toirkens - WaarBenJij.nu

Week 1: Uitje naar koffieplantage

Door: Bart Toirkens

Blijf op de hoogte en volg Bart

21 April 2013 | Indonesië, Salatiga

Zaterdag werd ik om 10 uur opgepikt om naar een dorpje in de beurt te gaan waar een koffieplantage bij ligt. Omdat Regi geen auto of scooter heeft gingen we met het openbaar vervoer. Het openbaarvervoer kost hier echt bijna niets, 0.12€ voor een ritje, maar je zit dan wel een bus van 40 jaar oud zonder dashboard en waarvan je je afvraagt om je onderweg niet gewoon door de roestige bodem valt. Eenmaal daar aangekomen bleek de koffieplantage er ook een soort avonturenpark bij te hebben.

Na de lunch hebben we eerste een korte safari door de koffieplantage gehad met daarbij wat uitleg, er interessant allemaal want er stonden naast koffiebomen ook rubber- en cacaobomen. Hierna zijn we gaan quad rijden, er was een klein parcoursje gebouwd langs de plantage waar je voor een paar euro 2 rondjes op kon rijden. Helaas had het de dag ervoor kei hard geregend en lag heel het parcours vol met plassen, ik zat dus echt helemaal onder de modder. Na al de modder afgespoeld te hebben onder een kraantje zijn we gaan tokkelen. Voor mij niet zo heel bijzonder maar Regi had nogal hoogtevrees. Omdat hij hierdoor zijn rem veel te vroeg aantrok bleef hij 10 meter voor het einde stil hangen, erg grappig voor mij, minder voor hem 

Na het tokkelen zijn we terug gegaan naar Salatiga om naar een massage salon te gaan voor een voetmassage met aroma therapie, nou had ik zoiets nog nooit in mijn leven gedaan maar het was zeker voor herhaling vatbaar, wel pijnlijk af en toe met die drukpunten op mijn zenuwen.
Zondag niet veel gedaan, beetje tv gekeken. Morgen is als het goed is mijn begeleider er hopen dat ik eindelijk mijn opdracht krijg zodat ik wat kan doen.

Ohja, ik was nog iets vergeten. Ze kennen hier dus geen wc papier. De bedoeling is dat je kont afspuit met een soort kleine douchekop die langs de wc hangt. De wc zit daarom ook langs de douche zodat het water in het doucheputje kan lopen XD

  • 23 April 2013 - 12:36

    Marjo Schroijen:

    Hee Bart
    Wat leuk om je avonturen te lezen ! maar inderdaad niet echt een geschikte omgeving voor een vakantie lijkt me! Veel succes de komende weken!

  • 23 April 2013 - 13:49

    Dirk:

    Ey bartje,

    leuk verhaal, is dat nier raar met zo'n straal water:P. Ik zie ut al voor me bart Heulemaal nat na zijn wc avontuur.

    Veel plezier,

    Groet,

    Dirk

    ps. Wat denk je als je in de spiegel kijkt?:P

  • 23 April 2013 - 15:16

    Bram:

    Leuk verhaal menneke!

    Een vraag, waarom moet het bij jou altijd over poep gaan.

    Love you longtime!

  • 23 April 2013 - 18:31

    Liesbeth:

    Wat een avontuur, echt iets voor jou om weer onder de modder te komen zitten met dat quad rijden!!

  • 23 April 2013 - 22:32

    Liesbeth:

    En die wc lijkt me ook kei fijn!!!!!

  • 26 April 2013 - 15:04

    Paul :

    Klinkt goed die verhalen Bartje. Veel plezier daar!

  • 29 April 2013 - 08:22

    Marie-Anne Ballering:

    Hoi Bart

    Zo te lezen heb jij veel fun en het goed naar je zin!
    Wat die voetmassage betreft.....die kan je ook krijgen in Griendstraat de "dolfijne voetmassage". Daarvoor hoef je niet naar Indonesie.
    Vraag maar aan mama.
    Je begint al aardig op je moeder te lijken.....geen beter leven dan een Liesbeth leven is mijn spreuk geworden.
    Wat het wc papier betreft. Omdat ik ook van Indonesische afkomst ben stond er bij ons thuis ook altijd een fles water in het toilet. Nu snap jij wel waar die voor bedoeld werd. Mijn moeder noemde die fles " bottle tjobek" of ik het goed schrijf weet ik niet, maar zo spreek je het wel uit!

    Nog veel avonturen en plezier in mijn moederland. Ik lees nog graag over jouw belevenissen.

    Liefs Marie-Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 12 April 2013
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 19513

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 29 September 2016

Internship in Mexico

12 April 2013 - 12 Augustus 2013

Stage in Indonesie

Landen bezocht: