Ubud, Kuta en de terug reis - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Bart Toirkens - WaarBenJij.nu Ubud, Kuta en de terug reis - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Bart Toirkens - WaarBenJij.nu

Ubud, Kuta en de terug reis

Door: Bart Toirkens

Blijf op de hoogte en volg Bart

12 Augustus 2013 | Indonesië, Kuta

Ik ben ondertussen al weer een week thuis, nu ik thuis ben is de motivatie om een blog te schrijven een beetje verdwenen :P Maar hier dan toch…

In Ubud zaten we een vrij lux hotel wat tevens een soort Rooie Pannen was voor kansarme kinderen. Er grappig dat alles gedaan werd door kinderen van 12-16 jaar. Toen we aankwamen was er een 12 jarig kereltje die mijn 120 liter backpack naar mijn kamer wilde tillen. Leuk om te zien hoe hij die backpack nauwelijks van de grond kreeg. De volgende dag gingen naar het olifantenpark van Ubud om daar een ritje op een olifant te maken. Kwamen we daar, bleken we bij een ander olifanten park te staan. Er waren er namelijk 4 in de regio en de driver had is natuurlijk naar de dichtstbijzijnde gebracht. Weer opnieuw onderhandelen met de driver want die wilde natuurlijk geld zien, maar 1.5 uur later als gepland waren we toch bij het park. Het park was heel erg mooi, je kon ook allemaal op de foto met kleine olifantjes en het ritje op de olifant was ook erg leuk.

De volgende dag zijn we met een tour meegegaan met een downhill fietstocht vanaf de Batur berg. Maar eerst maakte we een stop bij een koffieplantage waar we een proeverij kregen van allerlei soorten koffie en thee. Daarna ontbijten met een prachtig uitzicht op de Batur vulkaan en krater meer en toen op weg naar de startplaat voor de fietstocht. Het duurde alleen even voordat we uiteindelijk vertrokken, een groep Portugezen en ons mam hadden namelijk nog nooit op een mountainbike gezeten. De tocht zelf was wel leuk, mooi door de rijstvelden en ook nog een traditioneel huis en heilige boom gezien.

De 3de dag in Ubud zijn we met een driver alle toeristische attracties in de regio gaan bekijken. Eerste naar de kunstenaarsdorpjes: Mas (houtbewerking), Batuan (schilderijen), Batubulan (steenhouwen) en Celuk (goud en zilver smids). Heel erg indrukwekkend om te zien omdat alles gewoon zittend op de grond uit het hoofd wordt gemaakt, vooral het steenhouwen was zeer indrukwekkend. Na de kunstdropjes zijn we naar Tampasiring gegaan waar we een gravencomplex hebben bezocht wat uit een rotswand was uitgehakt en daarna de Tirta Empul een tempel met een vijver welke geluk brengt als je erin zwemt, ik had alleen mijn zwembroek niet bij dus geen geluk voor mij dit jaar. Ten slotte nog even naar de Goa Gojah gegaan, de olifantengrot, die was alleen wel wat minder indrukwekkend maar misschien was ik ondertussen ook wel tempel moe na de 1000de tempel.

De volgende dag zijn we naar het Bali Bird Park gegaan. Was een mooi park, je mocht op de foto met allerlei vogels die op je schouder gezet werden, ook waren er Birds of Paradise en ook een Komodo Varaan. De laatste dag in Ubud zijn we nog naar het Monkey Forrest in Ubud gegaan, was eigenlijk niet het plan want ons mam was als de dood voor de, volgens internet, agressieve apen. Ik vond het wel mee vallen en het was ook leuk om een wild aapje op mijn schouders gehad te hebben.
Na het weekje Ubud zijn mijn ouders naar Sanur gegaan en ikzelf naar Kuta. Even lekker in een weekje 3 maanden geen alcohol inhalen. Het hostel waar ik zat was helemaal geweldig, allemaal eenzame reizigers en de eigenaar zorgde er echt voor dat iedereen al een familie alles samen deed. We gingen dan ook elke avond op stap met heel het hostel en overdag lekker op het strand hangen met een pilsje. De tweede dag ben ik met een oosterijker gaan surfen, ik dacht alleen dat ik het wel zou kunnen zonder lessen. Na 20x bijna verzopen te zijn brak ik mijn surfbord en ik mocht meteen betalen voor reparaties, beetje jammer. Ik had daarna niet meer zo zin in surfen dus had ik het maar bij bier drinken gehouden. De dag voordat ik vertrok werd er via het hostel een surfles aangeboden, ik dacht, laat ik het nog maar een keer proberen met een instructeur. Toen ging het verassend goed en ik kon op het einde van de dag al redelijk blijven staan.

En toen was het de laatste dag in Indonesië. Om 4 uur ‘s nachts vertrokken we naar het vliegveld en om een uur of 9 kwamen we aan in Kuala Lumpur. Een taxi gepakt naar het hotel, middel in China Town waar de taxi niet kon komen. Dus met alle bagage door een super druk China Town, opzoek naar het hotel wat verscholen was achter een 10tal kraampjes met nepspullen. In Kuala Lumpur hebben we alle toeristische dingentje gezien en gedaan. De Petronas tower, de KL-tower, verschillende markten en nog naar een mega winkelcentrum met een achtbaan erin. De volgende dag nog een beetje rondgelopen en daarna met de metro terug naar het vliegveld. Op naar Dubai om daar nog even in een hotelletje te slapen voordat we doorgingen naar Düsseldorf. Vanuit het vliegveld nog wel palmeiland gezien, das was wel erg grappig.

Nu weer thuis, vrienden weer gezien, eten wat ik heb gemist weer gegeten, nu wil ik wel weer terug, Het is hier maar koud.

  • 21 Augustus 2013 - 16:57

    Monique:

    Ha die Bart,

    Bedankt voor alle leuke verhalen, ik zal ze missen!

    Succes met het wennen aan Nederland;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 12 April 2013
Verslag gelezen: 2463
Totaal aantal bezoekers 19507

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 29 September 2016

Internship in Mexico

12 April 2013 - 12 Augustus 2013

Stage in Indonesie

Landen bezocht: