Week 1: Eerste week bij Kievit - Reisverslag uit Salatiga, Indonesië van Bart Toirkens - WaarBenJij.nu Week 1: Eerste week bij Kievit - Reisverslag uit Salatiga, Indonesië van Bart Toirkens - WaarBenJij.nu

Week 1: Eerste week bij Kievit

Door: Bart Toirkens

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 April 2013 | Indonesië, Salatiga

Vandaag om 8 uur begonnen, helaas niet heel veel geslapen, toch wel last van een jetlag. De fabriek ligt echt om de hoek dus dat is wel relax. Hij ziet er van binnen ook echt mooi uit, allemaal keurig bijgehouden grasveldjes met palmbomen en veel kleuren overal. Heel wat anders dan de betonnen fabrieken in Nederland. Ben alleen nog wel nog niet binnen in productie geweest want er was net een brand geweest en het was nog te veel chaos voor een rondleiding. Heb wel de standaard veiligheidsinstructies enzo gehad op het kantoor.

Mijn begeleider is helaas alleen vandaag naar China vertrokken tot volgende week en zijn 2 ondergeschikte, Regi en Hapit, weten niet echt wat voor opdracht ik moet doen. Ook heb ik nog geen computer en internet, dus allemaal maar beetje half geregeld. Ik heb vandaag dus eigenlijk niets gedaan  Regi heeft me ‘s avonds samen met een andere collega wel meegenomen naar een restaurant en wat winkels, ik heb nu ook een Indonesisch nummer. In het restaurant heb ik gefrituurde kippenklauwen gegeten, een of andere gember thee en nog wat anders delicatesse van hier, erg leuk allemaal.

’s Avonds een beetje op de bank hangen en wat tv kijken met huisgenoten. Eentje gaat proberen een dongel voor me te kopen en ik ben er zojuist achter gekomen dat er een gratis was service bij het boarding house zit. Dat is toch wel allemaal erg relax. Gelukkig eten ze hier wel eigenlijk elke dag in restaurantje of toko, de keuken in het boarding house is namelijk wel niet echt schoon. Er liep een rat van een cmtje of 25, ik ga mijn deur niet meer open laten staan.

Mijn 2de dag was wat interessanter. Ik had mijn laptop meegenomen dus had in tegenstelling tot gister wat te doen. Ik had ook een rondleiding gekregen door een deel van de fabriek (wat niet in de fik had gestaan) en meteen kennisgemaakt met was procesoperators. Allemaal erg aardige en leuke mensen. De fabriek was wel kleiner dan ik had verwacht, maar met DMV in mijn achterhoofd had ik misschien ook wel wat onrealistische verwachtingen. ’s Avonds ben ik met 3 collega’s wat wezen eten, deze keer bij zo’n echt straat stalletje, hopen dat mijn darmen de nacht overleven.

De rest van de week was ongeveer hetzelfde. Overdag wat literatuur lezen en door de fabriek gelopen, ’s avonds wat eten met collega’s en daarna tv of filmpje kijken. Morgen (zaterdag) ga ik met een collega naar een dorpje op 2 uur rijden van hier waar hij me wat typisch Indonesische dingen zal laten zien. Ik ben benieuwd!

  • 23 April 2013 - 18:32

    Liesbeth:

    Een rat, weet ik zeker dat ik daar op vakantie wil????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 12 April 2013
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 19511

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 29 September 2016

Internship in Mexico

12 April 2013 - 12 Augustus 2013

Stage in Indonesie

Landen bezocht: