Vliegreis naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bart Toirkens - WaarBenJij.nu Vliegreis naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bart Toirkens - WaarBenJij.nu

Vliegreis naar Kuala Lumpur

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

12 April 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hier mijn eerste reisverslagje. Een kleintje maar want ik heb nog niet zo heel veel gedaan XD

Gister hebben mijn ouders en Eelkje mij afgegooid op Düsseldorf. Nog even een bakje koffie en wat, uiteraard zelf meegebrachte, broodjes naar binnen gewerkt en een uurtje later, na wat afscheidsknuffels en kusjes door de douane.

Uiteraard had mijn vlucht al een een half uur vertraging, maar ik moest op Dubai tot 4 uur wachten dus mijn boeide het niet veel. Moet wel zeggen dat emirates toch wel een mooie maatschappij is, zat in een van de nieuwe boeiings met eigen tvtje met allerlei nieuwe films erop en tussendoor een lekkere 3 gangen maaltijd. Luxe in overvloed.

Aangekomen in dubai moest ik dus wel nog 3.5 uur wachten helaas, maar i moet zeggen, wàt een vliegveld. Ik kwam aan in hal C, ik denk ongeveer 6x zo groot als schiphol, parfum en drankwinkels even groot als de AH, niet normaal. Even rondgelopen en toen kwam ik er dus achter dat ik naar een andere hal moest, ik dus opzoeken op zo'n interactief bord dat ik de schuttel moest nemen. 100 meter de grond in en in 5 minuten met een noodvaart naar de andere hal, hal A. Nou deze was dus gewoon nog groter met een watervalachtig iets van 100 meter lang in de aankomst hal, echt niet normaal.

En op naar kwala lumpur, ondertussen lekker geslapen in het vliegtuig want het was ondertussen toch 4 uur 's nachts onze tijd. Eenmaal op kwala lumpur kwam de hitte je al tegemoet, lekker 30 graden. Hup door de duane, bagage opgehaald en bij een loket een taxi ticket gehaald. Buiten was de hitte helemaal belachelijk dus maar snel een taxi met airco in, was het nog gewoon 1.5 uur rijden. Had ik me toch even in vergist. Eenmaal in het centrum blijkt dat die tomtom van die chauffeur het hostel niet kon vinden. Een half uur rond gereden, bellend, vloekend (denk ik) waarna hij volgens mij echt op het punt zat me eruit te gooien toen we het hostel vonden, gelukkig.

Hostel is lekker knus, heb een kamertje van 2 bij 2 met een bed en een spiegel, meer niet. Maar wel eigen airco dus das wel gunstig. Even snel spullen gedropt en kuala lumpur ingegaan. Lekker 3 uurtjes door china town en de omliggen wijken geslenterd, nog even een vertrouwd hamburgertje bij de Mac en nu weer terug naar hostel. Morge namelijk om 4 uur snachts opstaan voor de bus terug naar het vliegveld. Geen taxi op aanraden van de medewerkers hier, dus hoop dat dat goed komt.


  • 12 April 2013 - 16:16

    Chantal:

    Komt goed wereldburger! Busje in busje uit en hoppa weer door! Have fun x Tal

  • 12 April 2013 - 16:49

    Liesbeth:

    Super leuk eerste verslag, succes morgen met de bus!!!

  • 12 April 2013 - 18:55

    Thea:

    Hopelijk doen de bussen het inderdaad beter dan de taxis! Anders kom je nog wat dagen later op je stage denk ik zo...
    Rijden die in 4 uur s nachts?

    Heb een mooie tijd daar!!

  • 01 Mei 2013 - 22:14

    Ans Notten:

    Hoi Bart,
    hier een kort mailtje van mij.
    ik kreeg van je moeder deze link doorgestuurd en kan
    zo je verslagen lezen.
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Ik wens je veel succes en tot horens, groetjes Ans

  • 04 Mei 2013 - 13:28

    Marie-josé Raijmakers:

    Hoi Bart,
    Ook ik heb de link doorgekregen van je moeder; heb geen facebook!
    Nou ik wens je een fijne, leerzame tijd ...
    Ik hou je belevenissen graag bij en wij zullen ook zo nu en dan reageren.
    Geniet ervan , want de tijd gaat snel.
    Liefs Marie-josé en Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 12 April 2013
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 19513

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 29 September 2016

Internship in Mexico

12 April 2013 - 12 Augustus 2013

Stage in Indonesie

Landen bezocht: